Понеділок, 26.02.2018, 00:34
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

Білоцерківська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 22 Білоцерківської міської ради Київської області

Навігація
Календар
«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
Телефон довіри
Посилання
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Нас відвідали
free counters
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Сторінка логопеда

 

 


Качуріна Валентина Василівна
Графік роботи логопедичного пункту БЗШ І - ІІІ ступенів № 22
 
Пн 12.30 - 16.30
Вт 12.30 - 15.30
Ср 12.30 - 16.30
Чт 12.30 - 15.30
Пт 12.30 - 16.30



 

 

 

 
 
 
Поради батькам.
 
Все частіше в  нашому житті  з‘являються нові терміни, нові діагнози, про які ми маємо досить приблизне уявлення. Таким є термін «аутизм», про який до якогось часу ніхто не чув, і чим загрожує такий діагноз ніхто, крім спеціалістів, не знав.
Аутизм – патологія психологічного розвитку, при якій дитина не цікавиться оточуючим світом, з ним складно знайти контакт. Як правило, ці діти не реагують на звуки не внаслідок зниженого слуху, а через особливий стан психіки з порушенням комунікативної поведінки, низькою мовною активністю, недорозвиненням емоційно-вольової сфери, уваги. Вони не реагують на звукові подразники, зате відгукуються на голос близької людини, пасивно виконують інструкції або повністю їх ігнорують.
Аутисти не вміють хитрувати, обманювати, не здатні відрізнити негативну від позитивної життєву ситуацію або дію оточуючих. Деякі діти не підкоряються вимогам, не відтворюють дій дорослих, бояться темноти, шумних місць, не переносять голосних звуків, а інші, навпаки, нічого не бояться, ні на що не реагують, особливо на небезпечні ситуації, не сприймаючи колективні ігри. Мова збіднена, інтелектуальні  здібності можуть буди збережені або знижені, зате спостерігається здатність до запам’ятовування, знання рахунку, віршів, любов до деяких телепередач (реклама, мультики, про тварин).
Основну причину цього захворювання виділити складно. В більшості випадків спеціалісти вказують на чіткий зв’язок прояву аутизму з патологією або психотравмуючим фактором (стресом) при вагітності матері, етнологічним фактором, впливом магнітних випромінювань (мобільний телефон, комп’ютер).
     Аутизм зустрічається у 4-10 випадках на 10 тис. населення. У 2/3 дітей з раннім дитячим аутизмом діагностують розумову відсталість. При цьому одна дитина з 10 розумово відсталих має аутизм. Частіше (4:1) хворіють хлопчики.
     На що треба звернути увагу батькам? Якщо в 1 рік життя дитина мовчить, або слабо лепече; не відповідає посмішкою на посмішку, але посміхається до себе, наче в простір; дитина завмирає, коли до неї наближаються рідні, куточки рота в неї опускаються; не проситься на руки, не протягує ручки на зустріч маминим рукам. Можуть спостерігатися порушення сну, гіперактивність, капризування в їжі, безпричинний плач.
     Батьки не повинні створювати дома тривожну, драматичну обстановку. До дитини треба виявляти максимум уваги, розмовляти в півголосу. Можна робити легкий масаж. Життя має бути розміреним, передбачуваним. Такі діти люблять гуляти по знайомим маршрутам, носити звичний одяг, відтворювати один ритуал підготовки до сну, їсти в одному місці і з одної тарілки, боячись всього нового. Вони дорожать старими іграшками і всим, що знайшли (полички, мотузочки, папірчики, уламки іграшок). Надмірне навантаження для них – походи в супермаркет, театр, цирк. Ні в якому разі цих дітей не можна карати. Вони вимагають безмежного терпіння.
До уваги! Доступ з ранніх літ до телевізора і комп’ютера навіть у здорових дітей формує аутичні риси. У віртуальному просторі треба тільки вміти натискати кнопки, а взаємодія з реальністю вимагає значних зусиль. З часом діти починають жити в придуманому світі, нікого туди не підпускаючи.
     Шановні батьки! Будьте дуже уважними до своїх дітей не тільки тоді, коли вони ще малюки або коли хворіють, а завжди і повсякчас, не передоручайте їх виховання друзям, вулиці, школі, комп’ютеру. Прийде час, і ваше терпіння і тепло повернуться вам сторицею.

 
     Кожному відомо, що мова – це важлива психічна функція людини, а мовне спілкування виступає основним фактором виховання і формування особистості. Неповноцінне мовлення негативно відображається на розвитку дитини, стримує формування пізнавальних процесів, породжує негативні риси  характеру. Про це повинні пам’ятати батьки, особливо напередодні вступу дитини до школи.
     Якщо раніше недоліки звуковимови не притягували до себе уваги, тому що в усному мовленні вони не грають особливої ролі, то взв’язку  з переходом до навчання дітей з шестирічного віку ці недоліки набирають нової сили, значно стримуючи розвиток дитини. Порушення звуковимови може мати різну ступінь інтенсивності. Найскладніші з них потребують корекції в умовах спеціальних закладів, інші можливо підлягають виправленню за допомогою спеціаліста-логопеда, а з деякими можуть справитися самі батьки.
     Щоб розібратися в проблемі розділимо недоліки на три групи. Першу групу складають так звані фонетичні порушення, котрі проявляються в дефектній вимові окремих звуків, при цьому викривлений звук у власному виконанні дитина асоціює  з тим правильним звуком, який розрізняє в мові оточуючих. Це найлегший дефект, бо не заважає розвитку інших компонентів мовлення. Найчастіше у шестирічок  страждають свистячі звуки с, з, ц , шиплячі ш, ж, сонори р, л. Пам’ятаєте чудовий радянський фільм «По семейным обстоятельствам»? Там був недолучий логопед, який не вимовляв пів-алфавіту (фефекты, фикции), зате чітко розрізняв які саме дефектні звуки має дитина. А дівчинка абсолютно чітко знала, що не зможе вірно вимовити звук «р» і хитро замінила «рибу» на «оселедця». Це і був яскравий приклад фонетичного порушення мовлення. Такі порушення, навіть якщо їх не виправити, не впливають на грамотність дітей.
      До другої групи відносяться порушення, котрі торкаються не тільки звуковимови, а й розрізнення звуків. Часто такі діти можуть правильно вимовити порушений звук, але в самостійному мовленні пропускають його або замінюють на інший. Або ж кожен звук окремо вимовляється вірно, а починає дитина говорити – мова стає «змазана», нечітка. Тут уже батькам треба стривожитись, бо несформований фонематичний слух заважає оволодіти звуковим аналізом, щл стає основою для порушення читання і письма у молодших школярів. Щоб уникнути цих ускладнень необхідно вчасно звернутися до спеціаліста-логопеда.
     Третя група – загальний недорозвиток мовлення. Окрім недорозвинення фонематичних процесів в цьому випадку проявляється недостатнє оволодіння лексикою і граматичною будовою мови. Такі діти іноді справляють враження розумово відсталих, мають труднощі при оволодінні грамотою, часто показують слабкі здібності до математики. Для них характерна бідність словника і синтаксичних конструкцій, тобто неправильно будують речення, не можуть сформулювати відповіді на запитання. Без спеціальної допомоги такі діти врешті решт відстають від ровесників, не в повній мірі засвоюють навчальну програму, замикаються в  собі.
     Шановні батьки! Будьте уважними до своїх чад, допоможіть їм у підготовці до шкільного життя і, усвідомивши проблему, вчасно зверніться за допомогою до вчителя-логопеда. Це допоможе вашій дитині, та й вам особисто, уникнути ускладнень у майбутньому  
 
 
 
Гаряча лінія
Захист прав дітей
Нова школа
Фонд "22 елемент"
Облік фондів
Пошук
Розклад дзвінків
Мова сайту
Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Наш час
Погода